Temel Kavramlar

AI Calls’un temel yapı taşlarına hoş geldiniz. Bu bölümde, bir yapay zekâ asistanı oluşturmadan önce bilmeniz gereken en önemli bileşenleri inceleyeceğiz.


1. Sistem Komutu & Başlangıç Mesajı

🧠 Sistem Komutu (Prompt)

Yapay zekâ asistanınızın “beyni”dir. Davranış şeklini ve konuşma tarzını belirleyen kısa (veya uzun) talimatlardan oluşur.

Bu komut şunları içerebilir:

  • Şirket bilgileri
  • Yasal uyarılar
  • Uç durumlarla nasıl başa çıkılacağı

Örnek:
“XYZ Şirketi için yardımsever bir telefon asistanısın. Nezaketle selamlarsın, arayanın bilgilerini doğrular ve gerektiğinde yönlendirme yaparsın.”

🗣️ Başlangıç Mesajı

Yapay zekânın aramayı karşılarken söylediği ilk cümledir.
Genellikle kısa ve net olur. Örneğin:
“Merhaba, XYZ Şirketi’ni aradığınız için teşekkür ederiz!”


2. Sesler

AI Calls, ElevenLabs ile entegredir ve doğal sesli konuşmalar sunar.

  • Hazır seslerden seçim yapılabilir.
  • İsterseniz kendi sesinizi ses örnekleriyle kopyalayabilirsiniz.
  • Her ses için hız, tonlama, dolgu sözcük kullanımı gibi ayarlar yapılabilir.

3. Bileşenleri Birleştirmek

Bir AI Asistanı şu parçaların birleşiminden oluşur:

  • Sistem Komutu
  • Başlangıç Mesajı
  • Seçilen Ses
  • (Opsiyonel) Araçlar – Örn: “çağrı aktar”, “görüşmeyi bitir”

Kurulum tamamlandığında:

  • Gelen çağrılar için bir numaraya atanabilir.
  • Giden çağrılar için bir kampanyada kullanılabilir.

Sonraki Adımlar

  • Görüşme süresi ve faturalama nasıl çalışır, öğrenin.
  • Ya da doğrudan AI Asistanları Genel Bakış bölümüne geçin ve ilk asistanınızı oluşturun!